"Krimp luchtvaart is goed voor de Nederlandse economie"
Het verminderen van aantal vluchten in Nederland kan de economie juist ten goede komen.
Gemeente verdient meer aan woningen dan aan vliegveld
Jaarlijks mist gemeente Rotterdam tientallen miljoenen euro aan erfpacht door aanwezigheid van vliegveld.
Rotterdam Central Park zorgt wél voor werkgelegenheid
Kostbare grond momenteel niet rendabel.
Rotterdam The Hague Airport - Zakelijk vliegveld?
Rotterdam The Hague Airport claimt zijn bestaansrecht met het argument dat de aanwezigheid van een luchthaven goed is voor de regionale economie, havens, toerisme en werkgelegenheid.
Sluiting van ‘Zestienhoven’ zou Rotterdam een groot maatschappelijk voordeel opleveren
Bij sluiting van Rotterdam The Hague Airport zou het woningwaardeverlies door geluidsoverlast wegvallen en de ruimte van de geluidscontour kan benut worden voor woningbouw, recreatie en natuur, stelt Walter Manshanden.
Sluiting Maastricht Aachen Airport niet langer taboe
Het kleine, verliesgevende vliegveld, dat veel overlast veroorzaakt voor omwonenden, zou op termijn kunnen plaatsmaken voor woningbouw of educatieve instellingen.
De goedkoopste manier om klimaatverandering in te dammen
Een hardnekkig en onjuist idee is dat investeren in ‘groen’ geen economisch nut zou hebben.
Hergebruik vliegveld: Vliegveld on hold
De praktijk: Luchthaven "On Hold": Vliegveld Lleida-Alguaire, Catalonië
Hergebruik vliegveld type 4: Landschapsreservaten
De praktijk: Vliegvelden zijn erkend als landschapsreservaten vanwege hun vermogen om terug te keren in het landschap en in feite nieuwe productieve landschappen te genereren.
Hergebruik vliegveld type 3: Nieuwe stadsmodellen
De praktijk: experimenteren met nieuwe modellen van stadsontwikkeling en de openbare ruimte. - Luchthaven Tempelhof, Berlijn.