user_mobilelogo
nlenfrdeitptrues

'Regionale luchthavens kosten alleen maar geld.'

"Er moet voortdurend publiek geld bij."

Tom van der Lee (GroenLinks) in gesprek op BNR.
Hij constateert hard op dat er enerzijds regionale luchthavens zijn, waar jaarlijks miljoenen aan gemeenschapsgeld naar toe gaan, omdat ze niet rendabel zijn. Anderzijds is er behoefte aan bouwgrond voor een miljoen huizen.
Het is logisch dat een vliegveld als Rotterdam The Hague Airport verdwijnt en dat hier huizen komen, en een park.
Bron: BNR, 24 februari 2021

Groei wordt niet meer getolereerd

Geheel in de traditie die in de vorige eeuw is gestart, wil de luchthaven Rotterdam The Hague Airport minimaal blijven op het recordaantal reiziger van 2019. Liever willen zij groeien.

Hiermee stuit de luchthaven op een probleem. De meerderheid van de Gemeenteraad is tegen groei.
Het aantal politieke partijen die op de plaats van het luchthaventerrein een andere bestemming wil, groeit. Men is het er unaniem over eens dat wonen, werken en een park beter is voor mens en maatschappij.

De tussenstand

GroenLinks - wil sluiting van de luchthaven
PvdA - wil sluiting
PvdD - wil sluiting
SP - wil sluiting
ChristenUnie - wil sluiting
SGP - wil sluiting
BIJ1 - wil sluiting
D66 - wil drastische krimp en afstoten van vakantieverkeer
CDA - wil drastische krimp en afstoten van vakantieverkeer
 
Vereniging BTV-Rotterdam is voor sluiting van de luchthaven, maar de politie- en trauma-helikopter mogen blijven.
Millieudefensie Rotterdam is voor sluiting van de luchthaven
Extinction Rebellion Rotterdam is voor sluiting van de luchthaven

Naar artikeloverzicht 'politiek'
Index