user_mobilelogo
nlenfrdeitptrues

Rotterdam The Hague Airport - Zakelijk vliegveld?

Economisch nut

Rotterdam The Hague Airport claimt zijn bestaansrecht met het argument dat de aanwezigheid van een luchthaven goed is voor de regionale economie, havens, toerisme en werkgelegenheid. Helaas wordt dit argument niet onderbouwd, niet door de luchthaven, en niet door de Gemeente Rotterdam. Opmerkelijk is dat in het

Helaas wordt dit argument niet onderbouwd, niet door de luchthaven, en niet door de Gemeente Rotterdam. Opmerkelijk is dat in het financieel jaaroverzicht van de Gemeente geen woord wordt besteed aan de economische bijdrage van de luchthaven aan de stad, terwijl het document behoorlijk uitputtend is, tot en met opbrengsten van de parkeergarages en de (afgeschafte) hondenbelasting toe.

Doelstellingen luchthaven

"RTHA moet voldoen aan de hoge verwachtingen van de regio: het faciliteren van zakelijk vluchten, economische activiteiten opwekken, onder andere door werkgelegenheid te creëren en toerisme aan te trekken." is de formele opdracht voor de luchthaven. Hieronder gaan we er nader op in.

RTHA moet zakelijke vluchten faciliteren maar slaagt hier niet in.
Zijn dit zakelijke bestemmingen?
Was het de bedoeling dat RTHA zou groeien door de toename van reizigers voor vakanties?
Hoeveel vrachtvluchten realiseert Rotterdam The Hague Airport?
Is Rotterdam The Hague Airport geschikt voor vrachtvluchten?
Wat doet Rotterdam The Hague Airport voor de Rotterdamse havens?
" Rotterdam The Hague Airport zorgt voor duizenden arbeidsplaatsen"
Dalende werkgelegenheid in luchtvaart
Minder zakelijk vliegen is trend
42% Nederlanders bereid vliegen op te geven voor klimaat
“Luchthaven is een vestigingsargument”